Технологія наочного моделювання

В дошкільному віці наочний матеріал засвоюється легше, ніж словесний. Використання моделей розвиває пам'ять, уточнює знання дітей, розвиває активність і самостійність в засвоєнні інформації про досліджуваному. Фахівці з моделювання виділили 3 етапи:

1.Використання готового символу чи моделі. На цьому етапі дорослий демонструє готову модель або символ, діти її розглядають і розбирають, а потім відтворюють інформацію з опорою на цю модель.

2.Складання моделі педагога спільно з дітьми.

3.Самостійне складання моделей.

Здійснити це допомагає метод моделювання.

Можна використовувати різні види моделювання:
  • Предметні;
  • Схематичні;
  • Кольорові;
  • Графічні.

Вибір виду моделювання залежить від віку дітей, рівня навченості, обліку складності матеріалу.

В дитячому садку в основному задіяний тільки один вид пам'яті - вербальний. Опорні схеми- це спроба задіяти для вирішення пізнавальних завдань зорову, рухову, асоціативну пам'ять.

При цьому враховується основне призначення моделей - полегшити дитині пізнання, відкрити доступ до прихованих властивостей, якостей предметів, їх зв'язків. Ці приховані властивості і зв'язки вельми істотні для пізнаваного об'єкта. В результаті знання дитини піднімаються на більш високий рівень узагальнення, наближаються до понять. Необхідно враховувати, що використання моделей можливо за умови сформованості у дошкільнят умінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати, абстрагуватися від несуттєвих ознак при пізнанні предмета. Освоєння моделі пов'язане з активними пізнавальними обслідувальний діями, зі здатністю до заміщення предметів за допомогою умовних знаків, символів./Files/images/nnovats/IMG-77d8432d61b25f744e9c915a17adf9d2-V.jpg/Files/images/nnovats/IMG-b7f40a237722cf3feb3d24f9d61a92cd-V.jpg/Files/images/nnovats/IMG-bb63402ced3c7c45039cc51eef80188e-V.jpg/Files/images/nnovats/IMG-d67a09d3a3edb883cb35bbc3de03942c-V.jpg

Знайомство дітей молодшого дошкільного віку зі схемами-моделями - це підготовчий етап до навчання за допомогою цих схем-моделей. Так само воно є і підготовчим етапом використання їх в роботі з мнемотехнікою в більш старшому віці. Знайомство з моделями розвиває у дітей пам'ять, мислення, увагу, уяву - все те, без чого неможливе формування особистості дитини.

Кiлькiсть переглядiв: 349

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.