Робота з обдарованими дітьми

/Files/images/gurtok/обдаровані.gif

Реформи, що відбуваються у системі освіти, визначають з - поміж важливих напрямків спрямованість на гуманістично - особистісно орієнтовані й розвивальні освітні технології, які зумовлюють зміни у ставленні до дітей дошкільного віку з неординарними здібностями. На базі нашого дитячого садочку створено освітні умови, основною метою яких є виявлення та розвиток обдарованих і здібних дітей. Для ефективного функціонування активізуючого й розвивального комплексу дошкільного закладу інтегрована робота вихователів та фахівців, як психолог, керівник музичний, вихователь з правом викладання англійської мови, інструктор з фізкультури, що значно розширює освітню сферу дошкільників та їх креативний потенціал.

Діяльність педагогів дошкільного закладу спрямована перш за все на максимальний прояв природних здібностей дітей з попереднім вивченням їх, на творчий розвиток і становлення особистості кожної дитини з урахуванням її бажань, інтересів і здібностей при збереженні права кожного на свій власний унікальний шлях розвитку. З педагогічним колективом постійно проводиться методичне навчання з проблеми розвитку здібностей і виявлення обдарованих дітей. Були проведені педагогічні ради, на яких розглядались питання : „Від творчого педагога - до творчості дитини", „Цілісний підхід до обдарованої дитини". На консультаціях, семінарах, семінарах - практикумах вивчались питання про розвиток творчості дітей дошкільного віку, художнє сприйняття дітей, та інші питання. В ДНЗ постійно ведеться пошук обдарованих дітей та збираються відповідні банки даних. На сьогоднішній день кількість обдарованих дітей в дошкільному закладі 40 чоловік. Це діти старшого дошкільного віку з різними здібностями. Нахили виявлення обдарованості дітей в ДНЗ проводяться за допомогою алгоритму психодіагностичного обстеження:

-спостереження;

-анкетування дорослих - батьків, вихователів;

-використання діагностичних методик, що оцінюють рівень розвитку пізнавальної активності та здібностей у сфері наочно - образного, логічного мислення та уяви під час індивідуального обстеження;

Для поглибленої роботи з розвитку дітей і розкриття їхніх спеціальних і загальних здібностей педагогами нашого закладу були створені гуртки за допомогою яких діти отримали можливість більш ефективніше розкривати свій творчий потенціал.

Наші гуртки: хореографічної мініатюри "Карамель" (керівник Семенець Т.В.), духовно-морального спрямування "Гармонія душі" (керівник Зінченко Н.В.), країнознавчого характеру "Magic Kingdom" (керівник Сердюк Т.М.)

Всяроботу з обдарованими дітьми практичний розподілена за такими етапами:

-діагностика та розподіл дітей за видами здібностей;

-творча реалізація авторських програм і планів з їх подальшою корекцією;

-підбір і адаптація педагогічних технологій методів і прийомів розвитку творчого потенціалу здібних дітей;

-аналіз і узагальнення результатів роботи.

Багато дітей нашого закладу виявляють високий ступінь обдарованості не в одній сфері, а у декількох. Вихователі та психолог нашого закладу не тільки виявляють таку поліобдарованість, а й удосконалюють і розвивають її.

Значну роль у процесі розвитку і навчання обдарованих дітей відіграють батьки. Тому важливо, щоб батьки стимулювали та активно впливали на хід розвитку , навчання і виховання обдарованих дітей. Для цього в дошкільному закладі проводяться такі форми роботи з батьками:

-індивідуальні консультації психолога та вихователів;

-„круглі столи", тренінги, лекції;

-забезпечення батьків методичною літературою;

-анкетування;

-консультаційні пункти;

-творчі виставки дітей.

Кожна обдарована дитина своєрідна та унікальна. Тому не існує універсальних методів, що виявляють будь - яку обдарованість дитини. Висновки про обдарованість дитини можна робити тільки на підставі великої кількості здобутих результатів. При чому такі висновки не можуть бути остаточними.

/Files/images/gurtok/дар1.jpg /Files/images/gurtok/дар2.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 1804

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.