алгоритм підготовки та проведення атестації педагогічних працівників днз
Атестація -
це очікуване педагогом базової,професійної, концептуальної потреби – потреби у визнанні, в конструктивній самооцінці себе і своєї діяльності в комплексі
Мета атестації:
стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагога, росту його професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ про атестацію педагогічних працівників
Етапи атестації
Підготовчий :
збирання інформації, розробка нормативної бази атестації, організаційна робота з кадрами
Поточний :
збирання інформації, розробка нормативної бази атестації, організаційна робота з кадрами
Узагальнюючий :
збирання інформації, розробка нормативної бази атестації, організаційна робота з кадрами
Підсумковий :
підведення підсумків атестації
Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації педагогічних працівників при присвоєнні їм кваліфікаційних категорій
Кваліфікаційна категорія працівника | Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації працівника |
---|---|
спеціаліст | • має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра), раніше не атестувався • здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм • знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології • використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі • уміє вирішувати педагогічні проблеми • уміє встановлювати контакт з дітьми, батьками, колегами • дотримується педагогічної етики, моралі |
спеціаліст другої категорії | • має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра) • здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм • знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології • використовує диференційований та індивідуальний підхід до дітей • використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі • постійно вдосконалює свій професійний рівень • ефективно застосовує сучасні освітні технології, методичні прийоми, педагогічні засоби, різні форми роботи з дітьми • впроваджує інноваційні технології в освітньому процесі • обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту • уміє вирішувати педагогічні проблеми • уміє встановлювати контакт з дітьми, батьками, колегами, є авторитетом для них • дотримується педагогічної етики, моралі |
спеціаліст першої категорії | • має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра) • здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм • знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології • лаконічно, образно, виразно і доступно ознайомлює дітей з новою інформацією • використовує диференційований та індивідуальний підхід до дітей • володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей і здібностей дітей • використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі • постійно вдосконалює свій професійний рівень • ефективно застосовує сучасні освітні технології, методичні прийоми, педагогічні засоби, різні форми роботи з дітьми • упроваджує інноваційні технології, передовий педагогічний досвід у освітньому процесі, • використовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації освітнього процесу • обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту • уміє вирішувати педагогічні проблеми, встановлювати контакт з дітьми, батьками, колегами, є авторитетом для них • уміє аргументувати свою позицію • дотримується педагогічної етики, моралі |
спеціаліст вищої категорії | • має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра) • здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм • володіє широким спектром стратегій навчання та виховання • застосовує нестандартні форми організації роботи з дітьми • знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології • лаконічно, образно, виразно і доступно ознайомлює дітей з новою інформацією • використовує диференційований та індивідуальний підхід до дітей • володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей і здібностей дітей • використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі • постійно вдосконалює свій професійний рівень • активно й ефективно застосовує та поширює у професійному середовищі інноваційні освітні методики і технології, педагогічні засоби • упроваджує передовий педагогічний досвід у освітньому процесі • продукує оригінальні, інноваційні ідеї • використовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації освітнього процесу • вносить пропозиції щодо вдосконалення освітнього процесу в дошкільному закладі • обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту • уміє вирішувати педагогічні проблеми, встановлювати контакт з дітьми, батьками, колегами, є авторитетом для них • уміє аргументувати свою позицію • дотримується педагогічної етики, моралі |

Коментарi