Праця у природі

Природа –джерело найяскравіших вражень для людини, а праця в природі – один з доступних видів діяльності для дитини дошкільного віку. ЇЇ особливістьв тому, що діти мають справу з живими об’єктами: рослинами, тваринами, які своїм станом реагують на дії.
Праця в природі – один із провідних чинниківвсебічного розвиткудітей.Перш за всетрудова діяльність корисна для здоров’я дітей. Посильна працяна повітрі, правильне чергування праці та відпочинку – сприяють розвитку та зміцненню фізичного стану, удосконалюються рухи та стимулюється діяльність різних органів і системорганізму.Рухи дитини, яка володіє трудовими навичками, більш точні та впевнені, вона ліпше орієнтується у просторі.
Праця сприяє розумовому розвитку. Діти багато дізнаються про особливості рослинного та тваринного світів,про призначення засобів праці, інструментів, якими вони користуються, тощо.
Під частрудових дій відбувається розвиток усіхпізнавальних процесів — активного сприймання, уяви, уваги, пам'яті. Включається в роботу мислення, адже дитині потрібно порівнювати, зіставляти предмети, з якими вона працює, встановлюватинайпростіші закономірності явищ тощо.
Праця у природі сприяє розвитку спостережливості, допитливості, вихованню інтересу до праці дорослихта поваги до людей, що працюють. У процесі праці діти ознайомлюються з найпростішимитехнічними пристосуваннями, знаряддями, оволодівають навичками роботи з ними, вчаться дбайливому ставленню до природи.
Праця у природі є фундаментом формування базових рис характеру (самостійності, цілеспрямованості, організованості, наполегливості, працелюбності), є засобом самостійного пізнання. Як відомо, ставлення дитини до праці залежить від ставлення до неї дорослих, які перебувають поруч. Отже, наше завдання збудити у дітей інтерес до різних видів трудової діяльності, творчо використовуючи переосмислений досвід минулого.
Коментарi