/Files/images/кваліфікація.jpg

підвищення кваліфікації педагогічних працівників

Навчання протягом життя – важлива навичка для всіх, хто прагне самовдосконалення. І тим паче – для освітян.

Нормативно-правова база

  • Закон України "Про освіту"
  • Закон України "Про дошкільну освіту"
  • Постанова КМУ від 12.03.2003 №305 ( в редакції Постанови КМУ від 27.01.2021 №86) "Про затвердження Положення про заклад дошкільної освіти"
  • Постанова КМУ від 21.08.2019 №800 "Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників"
  • Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 800із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ №1133 від від 27.12.2019 р.)
  • Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти (Лист МОН України №1/9-141 від 04.03.2020 р.)

Процедуру, види, форми, обсяг (тривалість), умови підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти і установ усіх форм власності та сфер управління визначено Порядком підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 800 "Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників".

Метою підвищення кваліфікації педагогічних працівників є їх професійний розвиток відповідно до державної політики у галузі освіти та забезпечення якості освіти (пункт 3 Порядку).

Форми і види підвищення кваліфікації

/Files/images/metod/pdvischennya_kv/Види підвищення.jpg

Основні види підвищення кваліфікації

/Files/images/metod/pdvischennya_kv/Підвищення кв.jpg

«тощо» означає, що перелік не виключний

Напрями підвищення кваліфікації

/Files/images/metod/pdvischennya_kv/Напрями.jpg

У разі викладання декількох навчальних предметів (дисциплін) педагогічні та науково-педагогічні працівники самостійно обирають послідовність підвищення кваліфікації за певними напрямами у міжатестаційний період в межах загального обсягу (тривалості) підвищення кваліфікації, визначеного законодавством.

Суб’єкти підвищення кваліфікації:

Науково-методичні установи
  • Національна академія педагогічних наук України –http://naps.gov.ua/
  • Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В.О.Сухомлинського НАПНУ –http://dnpb.gov.ua/ua/
Заклади післядипломної педагогічної освіти
  • Вінницька академія неперервної освіти – http://academia.vinnica.ua/
  • Волинський інститут післядипломної педагогічної освіти –http://vippo.org.ua
  • Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти –https://ippo.dn.ua/
  • Дніпровська академія неперервної освіти –http://dano.dp.ua
  • Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти –http://www.zippo.net.ua/
  • Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти –http://zakinppo.org.ua/
  • Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти –http://www.zoippo.zp.ua/
  • Івано-Франківський обласний інститут післядипломної освіти –http://www.ippo.if.ua/
  • Інститут післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка –http://ippo.kubg.edu.ua/
  • Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів –http://kristti.com.ua/
  • Кiровоградський обласний iнститут пiслядипломної педагогiчної освiти імені Василя Сухомлинського –http://www.koippo.kr.ua/
  • Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти –http://loippo.edu.ua/
  • Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти –http://www.loippo.lviv.ua/
  • Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти –http://www.moippo.mk.ua/
  • Одеська академія неперевної освіти Одеської обласної ради –http://ooiuv.odessaedu.net/
  • Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти –http://poippo.pl.ua/
  • Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти –http://roippo.org.ua/
  • Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти –http://soippo.edu.ua
  • Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти –http://ippo.edu.te.ua/
  • Харківський академія неперервної освіти –www.edu-post-diploma.kharkov.ua/
  • Херсонська академія неперервної освіти Херсонської обласної ради –http://academy.ks.ua/
  • Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти –www.hoippo.km.ua/
  • Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради –http://oipopp.ed-sp.net/
  • Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області –http://ippobuk.cv.ua
  • Чернігівський обласний інститут післядипломної освіти ім. К.Д. Ушинського –http://choippo.edu.ua/

Програми підвищення кваліфікації

Відповідно до пункту 10 Порядку програма підвищення кваліфікації затверджується суб’єктом підвищення кваліфікації та повинна містити інформацію про

/Files/images/metod/pdvischennya_kv/Програма.jpg

Обсяг (тривалість) програми підвищення кваліфікації визначається відповідно до її фактичної тривалості в годинах без урахування самостійної (позааудиторної) роботи або в кредитах ЄКТС з урахуванням самостійної (позааудиторної) роботи.

Суб’єкти підвищення кваліфікації забезпечують відкритість і доступність інформації про кожну власну програму підвищення кваліфікації шляхом її оприлюднення на своїх веб-сайтах.

Особливості підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти

Педагогічні працівники закладів дошкільної освіти підвищують свою кваліфікацію не рідше одного разу на п’ять років відповідно до спеціальних законів (пункт 14 Порядку).

Загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника закладу дошкільної освіти встановлюється його засновником (або уповноваженим ним органом), але не може бути менше ніж 120 годин на п’ять років.

Керівник, заступники керівника, керівник філії, відділення, циклової, методичної комісії закладу дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти, які вперше призначені на відповідну посаду, проходять підвищення кваліфікації відповідно до займаної посади протягом двох перших років роботи.

Планування підвищення кваліфікації

Планування підвищення кваліфікації працівників закладу освіти здійснюється двома етапами.

І етап: здійснюється перспективне планування у поточному році на наступний календарний рік шляхом затвердження педагогічною радою орієнтовного плану підвищення кваліфікації, який повинен містити інформацію про:

  • загальну кількість педагогічних працівників, які проходитимуть підвищення кваліфікації;
  • основні напрями;
  • орієнтовний перелік суб’єктів підвищення кваліфікації.

Орієнтовний план підвищення кваліфікації формується з урахуванням пропозицій педагогічних працівників і оприлюднюється на інформаційному стенді закладу освіти та на його веб-сайті щороку протягом двох робочих днів з дня його затвердження, але не пізніше 25 грудня поточного року.

ІІ етап: розпочинається після затвердження в установленому порядку кошторису закладу освіти на відповідний рік. Керівник закладу освіти невідкладно оприлюднюють загальний обсяг коштів, передбачений для підвищення кваліфікації працівників закладу освіти, які мають право на підвищення кваліфікації за рахунок коштів державного та/або місцевого бюджетів, а також за рахунок інших коштів, передбачених у кошторисі закладу освіти для підвищення кваліфікації.

Протягом наступних15 календарних днів з дня отримання зазначеної інформації кожен педагогічний та науково-педагогічний працівник, який має право на підвищення кваліфікації за рахунок зазначених коштів, подає керівникові відповідного закладу освіти пропозицію до плану підвищення кваліфікації на відповідний рік, яка містить інформацію про тему (напрям, найменування) відповідної програми (курсу, лекції, модуля тощо), форми, обсяг (тривалість), суб’єкта (суб’єктів) підвищення кваліфікації (із зазначенням інформації, визначеної Порядком), вартість підвищення кваліфікації (у разі встановлення) або про безоплатний характер надання такої освітньої послуги (пункт 17 Порядку).

На підставі плану підвищення кваліфікації керівник закладу освіти забезпечує укладення між закладом освіти та суб’єктом (суб’єктами) підвищення кваліфікації договору про надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації на відповідний рік.

Не пізніше 25 грудня працівник повинен поінформувати керівника закладу освіти про стан проходження ним підвищення кваліфікації у поточному році з додаванням копій отриманих документів про підвищення кваліфікації. Відповідна інформація зберігається в особовій справі працівника відповідно до законодавства (пункт 20 Порядку).

Визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників

Згідно зчастиною другою статті 59 Закону України «Про освіту» результати підвищення кваліфікації у суб’єктів підвищення кваліфікації, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою,не потребують окремого визнання чи підтвердження.

Результати підвищення кваліфікації у інших суб’єктів підвищення кваліфікації визнаються рішенням педагогічної ради відповідного закладу освіти.

Відповідно до пункту 25 Порядку педагогічний працівник протягом одного місяця після завершення підвищення кваліфікації подає до педагогічної ради закладу освіти клопотання про визнання результатів підвищення кваліфікації тадокумент про проходження підвищення кваліфікації.

У разі підвищення кваліфікації шляхом інформальної освіти (самоосвіти) замість документа про підвищення кваліфікації подається звіт про результати підвищення кваліфікації або творча робота, персональне розроблення електронного освітнього ресурсу, що виконані в процесі (за результатами) підвищення кваліфікації та оприлюднені на веб-сайті закладу освіти та/або в електронному портфоліо педагогічного або науково-педагогічного працівника (у разі наявності). Форму звіту визначає відповідний заклад освіти.

Клопотання протягом місяця з дня його подання розглядається на засіданні педагогічної ради закладу освіти.

Для визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічна рада заслуховує педагогічного працівника щодо якості виконання програми підвищення кваліфікації, результатів підвищення кваліфікації, дотримання суб’єктом підвищення кваліфікації умов договору та повинна прийняти рішення про визнання результатів підвищення кваліфікації або невизнання результатів підвищення кваліфікації.

Відповідно допункту 29 Порядкурезультати інформальної освіти (самоосвіти) педагогічних або науково-педагогічних працівників, які мають науковий ступінь та/або вчене, почесне чи педагогічне звання (крім звання "старший вчитель"), можуть бути визнані педагогічними (вченими) радами відповідних закладів як підвищення кваліфікації педагогічних або науково-педагогічних працівників.

Обсяг підвищення кваліфікації шляхом інформальної освіти (самоосвіти) зараховується відповідно до визнаних результатів навчання, але не більше 30 годин або одного кредиту ЄКТС на рік.

Здобуття першого (бакалаврського), другого (магістерського) рівня вищої освіти, третього (освітньо-наукового/освітньо-творчого) рівня або наукового рівня вищої освіти вперше або за іншою спеціальністю у межах професійної діяльності або галузі знань визнається як підвищення кваліфікації педагогічних або науково-педагогічних працівників.

У документі про підвищення кваліфікації зазаначаються:

  • повне найменування суб'єкта підвищення кваліфікації (для юридичних осіб) або прізвище, ім'я та по батькові (у разі наявності) фізичної особи, яка надає освітні послуги з підвищення кваліфікації науково-педагогічним працівникам (для фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців);
  • тема (напрям, найменування) та обсяг (тривалість) підвищення кваліфікації у годинах та/або кредитах ЄКТС;
  • прізвище, ім'я та по батькові (у разі наявності) особи, яка підвищила кваліфікацію;
  • опис досягнутих результатів навчання;
  • дата видачі та обліковий запис документа;
  • найменування посади (у разі наявності), прізвище, ініціали особи, яка підписала документ від імені суб'єкта підвищення кваліфікації та її підпис (пункт 13 Порядку).

/Files/images/metod/pdvischennya_kv/image_6483441.JPG

Орієнтовний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників на 2024рік

Зразки оформлення пропозицій до орієнтовного та річного плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників

Клопотання про визнання результатів підвищення кваліфікації

ПОРЯДОК підвищення кваліфікації та визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників Дошкільного навчального закладу №19 Прилуцької міської ради Чернігівської області

Кiлькiсть переглядiв: 105

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.