Створення умов для рухового режиму вдома дошкільнят

Сім’я займає особливе місце у вихованні дитини від народження до вступу в школу. Вона здійснює головну функцію – всебічне виховання своїх дітей, що є не тільки їх особистою справою, а й суспільним обов’язком. Більшість батьків бажає бачити своїх дітей здоровими, життєрадісними, спритними та міцними. Формування цих якостей значною мірою залежить від організації виховного процесу, зокрема фізичного виховання в сім’ї та дошкільному закладі.

Науковими дослідженнями (Е.М. Вавілова, Е.С. Вільчковський, Т.І. Осокіна, В.А. Шишкіна та ін.) встановлено, що в багатьох сім’ях організація та зміст фізичного виховання не відповідають сучасним вимогам. На превеликий жаль, доводиться відмічати про недостатнє уявлення деякими батьками значення правильного режиму життя дитини в сім’ї, оптимального перебування її на свіжому повітрі. Вони вважають, що заняття фізичними вправами – це непотрібні пустощі і не розуміють їх значення для зміцнення здоров’я дітей.

Спосіб життя дорослих позначається і на малюках. І навіть у наймолодших трапляються випадки “гіподинамії”. На жаль, доволі часто батьки обмежують рухову активність своїх дітей, втихомирюючи, або навіть забороняючи бігати, стрибати, шуміти. Подібні обмеження та заборони, аж ніяк не сприяють фізичному та психічному розвитку дитини, закріпленню рухових навичок, загартуванню.

Турбота про здоров’я та всебічний фізичний розвиток дитини починається з організації здорового способу життя в сім’ї. До нього відносять: позитивний психологічний клімат у сім’ї, доброзичливе ставлення батьків одне до одного та до дитини; раціональне харчування, систематичне застосування фізичних вправ та запровадження загартовуючих процедур, посильна трудова діяльність дитини, негативне ставлення батьків до алкоголю та паління.

Приділяючи дитині хоча б декілька хвилин для занять фізкультурою, перш за все потрібно дотримуватись принципу систематичності, щоб дитина поступово звикала до занять. Тривалість домашнього заняття з фізкультури може бути різною - залежно від віку дитини, від пори року, від частини доби, а також від того, чим займається дитина до і після заняття (від 10-15 хв до 25-30 хв щоденно).

Важлива умова для забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей – створення предметно-ігрового середовище. Воно має бути розвивальним, раціонально облаштованим, домірно насиченим і не лише служити фоном для епізодичних рухових дій, а бути стимулом, спонуканням для розгортання та активізації дитячої рухової діяльності (організованої педагогом та самостійної).

Дітей варто зацікавлювати різноманітними видами діяльності, пов’язаними з розвитком рухових умінь і навичок:

· Облаштуйте в квартирі спортивний куточок. По – перше, малюк з раннього дитинства буде активно рухатися, поступово освоюючи новий інвентар. По – друге, якщо дитина буде грати в рухливі ігри в спеціально відведеному для цього місці, батькам буде легше.

· Щоденно разом з дітьми виконуйте ранкову гімнастику, здійснюйте гартувальні процедури, регулярно виходьте на прогулянки.

· Залучайте дітей до виконання основних рухів – вправляйте у ходьбі, бігу, стрибках, повзанні, лазінні, киданні, дотриманні рівноваги.

· Разом з дітьми здійснюйте піші прогулянки, туристичні походи.

· Грайте в рухливі ігри. Катайтеся на санчатах, ковзанах, лижах, велосипедах, роликах, грайте у бадмінтон, теніс, футбол, хокей, ігри з м’ячем, стрибайте на скакалці,

· Основна вимога до спортивного куточка та інвентарю – безпека.

Спортивний куточок вдома допомагає розумно організувати дозвілля дітей, сприяє закріпленню рухових навичок, набутих раніше, розвитку спритності, самостійності. Спортивно – ігровий комплекс має містити вертикальні стояки, на які кріпляться канат, драбина з мотузки, гумова ліана, гойдалка, кільця, турнік та дерев’яна драбина, яка кріпиться до стіни. У спортивному куточку треба мати мале фізкультурне обладнання: м’ячі різних розмірів, обруч, палицю, скакалку. Можна зробити невеличкі торбинки з піском для кидання або насіння на голові (для розвитку правильної осанки). Зверніть увагу на те, що деякі спортивні куточки чудово інтегруються з іншими елементами інтер’єру, утворюючи як би єдине ціле, а не поодинокий спортивний інвентар. Це помітна економія простору. При цьому без втрати ефективності і користі.

Вправи на снарядах вводяться поступово. Спочатку діти виконують їх під керівництвом або спостереженням дорослих, а після вдалого засвоєння можуть займатися самостійно.

Заняття у спортивному куточку мають приносити дитині тільки позитивні емоції. Дорослі повинні гарно підготуватися, щоб дитині було цікаво займатися.

Як зацікавити дитину заняттями фізичною культурою? Ви повинні підбадьорити дитину, продемонструвати, яка вона міцна, спритна і сильна. Якщо у дитини немає бажання займатись, проаналізуйте причини негативного ставлення до занять, щоб в подальшому створювати більш сприятливі умови. Та найкращим для дитини є приклад батьків, які щоденно займаються ранковою гімнастикою та заняттями фізкультурою і спортом.

Кiлькiсть переглядiв: 53

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.