Технологія наочного моделювання
В дошкільному віці наочний матеріал засвоюється легше, ніж словесний. Використання моделей розвиває пам'ять, уточнює знання дітей, розвиває активність і самостійність в засвоєнні інформації про досліджуваному. Фахівці з моделювання виділили 3 етапи:
1.Використання готового символу чи моделі. На цьому етапі дорослий демонструє готову модель або символ, діти її розглядають і розбирають, а потім відтворюють інформацію з опорою на цю модель.
2.Складання моделі педагога спільно з дітьми.
3.Самостійне складання моделей.
Здійснити це допомагає метод моделювання.
Можна використовувати різні види моделювання:- Предметні;
- Схематичні;
- Кольорові;
- Графічні.
Вибір виду моделювання залежить від віку дітей, рівня навченості, обліку складності матеріалу.
В дитячому садку в основному задіяний тільки один вид пам'яті - вербальний. Опорні схеми- це спроба задіяти для вирішення пізнавальних завдань зорову, рухову, асоціативну пам'ять.
При цьому враховується основне призначення моделей - полегшити дитині пізнання, відкрити доступ до прихованих властивостей, якостей предметів, їх зв'язків. Ці приховані властивості і зв'язки вельми істотні для пізнаваного об'єкта. В результаті знання дитини піднімаються на більш високий рівень узагальнення, наближаються до понять. Необхідно враховувати, що використання моделей можливо за умови сформованості у дошкільнят умінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати, абстрагуватися від несуттєвих ознак при пізнанні предмета. Освоєння моделі пов'язане з активними пізнавальними обслідувальний діями, зі здатністю до заміщення предметів за допомогою умовних знаків, символів.
Знайомство дітей молодшого дошкільного віку зі схемами-моделями - це підготовчий етап до навчання за допомогою цих схем-моделей. Так само воно є і підготовчим етапом використання їх в роботі з мнемотехнікою в більш старшому віці. Знайомство з моделями розвиває у дітей пам'ять, мислення, увагу, уяву - все те, без чого неможливе формування особистості дитини.
Коментарi